Jak przygotować się do biegania w chłodniejsze dni?

Bieganie jest formą aktywności fizycznej, którą można uprawiać przez większą część roku. Dopóki nie ma wielkich mrozów i śniegu, wiele osób chętnie poświęca czas na bieganie. Często nie straszny jest im nawet deszcz czy wiatr. Jednak, by móc biegać w czasie takiej jesiennej cy zimowej aury, trzeba się odpowiednio przygotować. O czym należy pomyśleć?

źródło: wroclaw.pl

źródło: wroclaw.pl

Największym zagrożeniem dla naszego organizmu jest przemoknięcie i przemarznięcie, które mogłoby się zakończyć przeziębieniem. Trzeba pamiętać o tym, że w chłodniejsze dni nasze ciało dużo szybciej traci ciepło. Dlatego trzeba zadbać o właściwe wyposażenie. Na pewno niezbędna okaże się specjalna kurtka z kapturem, która będzie miała właściwości nieprzemakalne, ale jednocześnie będzie wykonana z oddychających materiałów.

źródło: difens.blox.pl

źródło: difens.blox.pl

Warto też wybrać dla siebie spodnie przystosowane do biegania w czasie deszczu, które są specjalnie impregnowane. Poza tym należy wyposażyć się w buty nieprzemakalne i posiadające dobrą przyczepność. Dzięki temu będzie się nam biegało bezpieczniej i wygodniej.

źródło: mamysposob.blogspot.com

źródło: mamysposob.blogspot.com

Do takiego biegania należy się również dobrze przygotować. Niezwykle ważna jest rozgrzewka, która zapobiegnie szybkiemu wychłodzeniu się organizmu. Taka energiczna rozgrzewka sprawi, że dłużej będziemy mogli biegać. Poza tym organizm potrzebuje też więcej energii w związku z większym chłodem. Dlatego przed treningiem należałoby zjeść bogatą w węglowodany przekąskę. Kiedy w ten sposób będziemy przygotowywać się do biegania, treningi cały czas będą sprawiać nam radość.